Naturalna, ziołowa nalewka na dobry sen i stres

Czasami nawet bardzo błahe rzeczy sprawiają, że nie możemy usnąć a jak każdy wie taka bezsenna noc potrafi myć męczarnią. Bywało, że nie mogłam usnąć przez kilka godzin przewracają się z boku na bok. Dodatkowo stresowałam się tym, że obok leży mój mąż, któremu takie moje kręcenie trochę przeszkadza i razem się męczyliśmy. Nie lubię aptecznych specyfików a herbatka z melisy nie pomagała. Nie wiedziałam co robić. Zaczęłam szukać porad w strach zielarskich książkach, zapiskach babci i tak trafiłam na przepis na nalewkę ziołową.  Składniki były bardzo proste więc już na drugi dzień odwiedziłam zielarnię gdzie kupiłam
korzeń kozłka lekarskiego i szyszki chmielu.

Nalewka na sen z kozłka lekarskiego i chmielu.

  • 50 gram korzenia kozłka lekarskiego
  • 15 gram szyszek chmielu
  • 500 ml wódki 40%

Bardzo dokładnie odważamy zioła, wsypujemy do wyparzonego słoika i zalewamy alkoholem. I niestety ale musimy poczekać. Nie da się nalewki przygotować z dnia na dzień dlatego odstawiamy słoik na 4 tygodnie w ciepłe miejsce co jakiś czas wstrząsając. Ja swoją nalewkę trzymałam w słoiku 2 miesiące. Po tym czasie gotowy trunek filtrujemy przez gazę i przelewamy do ciemnych butelek. Można je kupić na allegro.
Nalewkę stosuję doraźnie. Działa bardzo szybko po zażyciu.







Tak wyglądała moja nalewka podczas "dojrzewania" Może wydawać się, że nie jest jej dużo, ale starcza na bardzo długo. 
Stosowanie: 20 do 30 kropli przed zaśnięciem.
W smaku  nie jest zbyt dobra. Przypomina trochę kropel żołądkowe.
Pamiętajcie aby buteleczki zawsze dokładnie opisywać. Ja swoje etykiety wydrukowałam na zwykłej domowej drukarce.
 

Jeżeli cierpicie na bezsenność lub mieliście w pracy nerwowy dzień taka naleweczka będzie jak znalazł.
Spróbujcie.

Komentarze