Naturalne świece sojowe

Coraz częściej słyszy się o szkodliwości kolorowych i zapachowych świec, dlatego tak też ochoczo pojawiają się w sklepach ekologiczne świece sojowe czy z wosku pszczelego. Bardzo mnie to cieszy, jednak ich cena często jest mocno przesadzona. Ostatnio widziałam reklamę świecy sojowej w cenie 120 zł.
Nie chce nikogo krytykować ale 120 zł za świece to moim zdaniem gruba przesada. Dlatego postanowiłam sama się pobawić i zrobić własne świece sojowe z dodatkiem naturalnych olejków eterycznych. 
Celowo użyłam słowa bawić, bo to na prawdę świetna sprawa, która odpręża, relaksuje i cieszy.


Wykonanie świecy jest dziecinie proste. Potrzebujemy wosk sojowy, knoty, szklane słoiczki, olejki eteryczne i termometr.
Ja zdecydowałam się na 100% naturalny wosk sojowy, który nie zawiera syntetycznych dodatków i jest odpowiedni także do zrobienia świec do masażu a nawet  do produkcji kosmetyków:kremów, balsamów do ciała itp.

1 kg wosku kosztuje ok 25 zł
Teraz wystarczy rozpuścić wosk w kąpieli wodnej. Trzeba jednak uważać, aby nie przekroczyć 90°C.

  
Gdy temperatura będzie miała 60°C do wosku można dodać ulubione olejki eteryczne. Do wosku można dodać maksymalnie do 12% olejków.
Po zmieszaniu przelewamy wosk do słoiczków. Wcześniej jednak knoty moczymy w wosku i  przyklejamy pośrodku słoiczka i przytrzymujemy 1-2 minuty do momentu aż wosk zastygnie. Ja do tego wykorzystałam pałeczki od sushi.
Aby powierzchnia świecy była gładka należy zalewać  woskiem o niskiej temperaturze, jednak wosk powinien być w stanie płynnym.


Po zalaniu należy odstawić świece na dobę aby dobrze zastygły. Ja do swoich słoiczków dekoracyjnie poukładałam anyż, płatki kwiatów bławatka, ziarenka kawy a nawet laskę cynamonu.


Bardzo cieszę się z tych naturalnych świec, bez barwników, szkodliwych substancji. 
Zachęcam Was do własnej produkcji tych świec. To także fajny pomysł na prezent dla bliskiej osoby. 


Komentarze

  1. O wow ! wszystkim świecom mówię TAK :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam świece sojowe :-) Mi bardzo odpowiadają te z Eco Life.. cudne zapachy i nie kosztują 120 zł :-D Sama też robię o dwóch lat własne świece.. tylko używam knotów drewnianych, bo uwielbiam gdy słychać trzask palonego drewna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłam samodzielne świecy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz związany z postem. W przypadku pytań proszę o kontakt przez e-mail. Wszelkie reklamy w komentarzach - będę usuwać - to nie jest miejsce na reklamę!