OLEJ ARGANOWY BIO ratunek dla suchej skóry

Dziś o kosmetyku, który stosowałam już nie raz, ale tym razem po prostu się zakochałam. Kosmetyk ten działa rewelacyjnie i jeszcze lepiej pachnie. Jak dotąd używane przeze mnie oleje arganowe albo były neutralne w zapachu, albo mówiąc krótko śmierdziały, ten cudownie pachnie orzechami.




Olej ten jest w sprzedaży od wielu lat, ale zawsze kusiło mnie coś innego aż ostatnio poczytałam mnóstwo pozytywnych opinii o oleju arganowym w czystej postaci. Szukałam, szukałam aż trafiłam do Marokosklep.com Cudowne miejsce z fantastycznymi produktami, ale ma jeden poważny minus - całkowita ignorancja klienta. Wysłałam do nich 2 e-maile z zapytaniem odnośnie  produktów - zero odpowiedzi. No cóż widocznie taką mają już politykę. Jednak olejek, jak mam być szczera bomba.


Olejek używam chyba do wszystkiego: twarz, biust, ciało, włosy, dłonie, paznokcie i jako element maseczek :) a najważniejsze, że nie uczula i nie zapycha!
Ważna jest, aby nakładać go na wilgotną twarz bo inaczej będzie wysuszał skórę. Po kilku tygodniach stosowania zauważyłam wyraźną różnicę w wyglądzie skóry. Teraz jest bardzo dobrze nawilżona, bez suchych skórek, pomalutku znikają przebarwienia.

Szklana ciemna butelka, wygodna pipeta to także duży plus.



 

Olej arganowy otrzymywany jest z nasion drzewa arganowego, występującego wyłącznie w Afryce, w południowo-zachodniej części Maroko. Porasta ono od milionów lat między Agadirem, Marrakeszem i Essaouria oraz w pobliżu Oujda. Drzewo arganowe jest idealnie przystosowane do ostrego klimatu, suchego i ubogiego w sole mineralne. Korzenie wrastają głęboko (do 30 m!) w poszukiwaniu wody gruntowej, tym samym pomagają rozpulchniać ziemię i zapobiegają erozji, stanowiąc naturalną barierę przeciwko pustynnieniu terenów. Cierniste drzewo dorasta do 10 m wysokości, jego korona ma średnicę do 14 m. Argania żyje i owocuje średnio 150-200 lat, spotykane są okazy około 400-letnie. Na pierwsze owoce trzeba czekać pół wieku.

 
Od 1998 roku obszary na którym rosną, został wpisany na listę rezerwatów biosferycznych UNESCO.
Olej arganowy jest najbogatszym we właściwości pielęgnacyjne olejem produkowanym obecnie na świecie. 80% jego objętości stanowią nienasycone kwasy tłuszczowe - bardzo ważne dla ludzkiego organizmu.

Olej arganowy w kosmetyce od wieków używany był przez kobiety Berberyjskie, posiada najbogatsze właściwości  kosmetyczne: odżywcze, regenerujące i odmładzające. 

Tłoczeniem oleju zgodnie z tradycją zajmują się marokańskie kobiety w żeńskich spółdzielniach.

Olej ten zwany jest eliksirem młodości gdyż wykazuje silne działanie regenerujące:
• wzmacnia włosy i paznokcie
• chroni skórę przed niekorzystnym działaniem czynników zewnętrznych, takich jak: słońce, wiatr, zła pogoda, zimno, stres …
• głęboko i skutecznie nawilża suchą skórę
• wygładza zmarszczki
• zapobiega przesuszeniu i utracie elastyczności skóry
• posiada działanie antyoksydacyjne i przeciwrodnikowe
• doskonały na dojrzałą i starzejącą się skórę
• odbudowuje płaszcz hydrolipidowy skóry
• zwiększa zawartość składników odżywczych


idealny przy egzemie !!!
  • przyspiesza gojenie się otarć naskórka oraz poparzeń
  • stosowany do masażu

Uwielbiam olej arganowy do całego ciała - jednak najchętniej stosuję go na twarz, szyję i biust. Olej ten jest bardzo wydajny i co ważne wchłania się stosunkowo szybko jak na olej.
Zauważyłam, że olej świetnie leczy wszelkie niedoskonałości i bardzo zauważalnie zmniejszył ich pojawianie się (odkąd go stosuje nie mam przykrych niespodzianek na twarzy)

Zapach jest jak już wspomniałam jest rewelacyjny, boski - orzechowy.

Dla kogo:
Przeznaczony jest dla skóry wrażliwej, dojrzałej, alergicznej, trądzikowej i suchej, stosowany także przy chorobach skórnych.

Z ręką na sercu polecam ten olej dosłownie wszystkim.

To wielofunkcyjny kosmetyk, który może być stosowany wszelako:

do włosów

W celu polepszenia kondycji włosów, należy wmasować go w skórę głowy i włosy, pozostawić na minimum pół godziny, następnie zmyć szamponem. Już po kilku zastosowaniach widoczny jest rezultat. Włosy są mocniejsze, grubsze i lśniące.

na rozdwajające się końcówki - olejek arganowy zapobiega także rozdwajaniu się końcówek. W ten sposób dbam o moje suche końcówki. Najlepiej jednak tuż przed aplikacją, rozgrzać odrobinę olejku między palcami.  Należy pamiętać, że olejek pełni rolę maseczki bez spłukiwania. Nie powinno nakładać go w za dużych ilościach, gdyż może nadmiernie obciążyć włosy, nadając im nieświeży wygląd. Końcówki włosów ładnie się układają nie są suche, nie szeleszczą przy dotykaniu (nie znoszę tego dźwięku) i nie wyglądają jak stary mop :)

do pielęgnacji ciała

problem nadmiernie suchej skóry (na nogach tzw. rybia łuska) znikła na amen :) Idealnie pielęgnuję biust i dekolt.

świetny jest do paznokci

Wmasowany w ręce i w paznokcie naturalny olej arganowy nadaje skórze wilgotność i sprawia, że staje się delikatna. Paznokcie przestają się łamać i są twarde już po kilku zastosowaniach. 


Jak wspomniałam olej kupiłam w Marokosklep. Ostatnio zauważyłam na ich stronie, że mają sklepy firmowe i punkty gdzie można kupić ich produkty. Ucieszyłam się jak zobaczyłam, że na liście jest także w Poznań: market E.Leclerc przy ul. Winklera 1.  Wybrałam się tam i już czekała na mnie kolejna niespodzianka: na półce były tylko: 3 mydła, 1 szampon, 1 odżywka, 1 ałun i kilka olejków, ale innych niż ten, który mam ja :( Bida aż piszczało.

Olejek arganowy bardzo Wam polecam. Możecie go kupić w cenie:
za 30 ml = 21,89
za 50 ml = 31,78
za 100 ml = 52,52 Klik do sklepu -  tutaj




 





Komentarze

  1. Uwielbiam olejek arganowy. dla mnie to jeden z najlepszych produktów do pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz związany z postem. W przypadku pytań proszę o kontakt przez e-mail. Wszelkie reklamy w komentarzach - będę usuwać - to nie jest miejsce na reklamę!