Olej makadamia

Oleje kocham pod chyba każdą postacią i te kosmetyczne i te które stosuje w kuchni. Na olej makadamia trafiłam gdy w sklepie trwała akurat na niego promocja - niska cena mnie skusiła i nie żałuje. W regularnej cenie kosztuje 39,60 a  ja za niego dałam 29,70 więc nie zastanawiałam się długo ;)



Olej ma bardzo fajny, orzechowy zapach i bardzo szybko się wchłania. Co prawda nie wiem, jak sprawdzi się na innej cerze, ale u mnie wchłania się z prędkością światła a ja też wcale sobie go nie żałuje i nakładam go sobie dość obficie dwa razy dziennie. Dlaczego aż tak?
Otóż coś porobiło się z moją cerą - stała się bardzo przesuszona, powiem więcej - wiórowata. Mnie to bardzo przeraża, bo twarz jest wysuszona i nie tylko to czuć, ale niestety to widać gołym okiem.

Olej jak wspomniałam wchłania się szybko i koi skórę, ale mam wrażenie, że jest to efekt krótkotrwały i po kilku godzinach moja skóra znowu woła: pić !!!!! Niestety zdaje sobie sprawę dlaczego tak się dzieje. Wiem, że jest to wynikiem mojej diety, która miała być "cud" a wyszło jak zwykle, ale na szczęście się zrehabilitowałam i zmieniłam teraz nie dietę, ale całe przyzwyczajenia żywieniowe. Powiedziałam sobie koniec z tymi teoriami - średnio co jakiś czas słyszę: mleko złe, sery białe złe, ryż bleeee, cukier twój wróg wybierz ksylitol, za chwilę uważaj na ksylitol lepszy cukier kokosowy. No do diabła jasnego tak nie można! Przez to wszystko wyniszczam organizm, bo ciągle brakuje mi jakiś składników odżywczych. To wykluczam gluten, to nabiał, to coś tam - STOP! I to mimo tego całego  "samobiczowania" waga ani drgnęła. Gotowała jakieś okropne gluty, których nikt nie chciał jeść, a były tak wstrętne, że nie mogłam nawet ich publikować na blogu ;( Od teraz koniec, basta wracam do zdrowego, ale racjonalnego żywienia. Przepisy będę publikować tutaj: klik

No to teraz mi ulżyło, wygadałam się o swojej niedoli zamiast pisać o olejku makadamia ;) ale ja już tak mam ;)

Wracając do olejku ...
Zdjęcie na stronie sklepu sugerowało mi, że buteleczka jest szklana, ale w rzeczywistości jest plastikowa - ma to swoje plusy i minusy. Szkło wiadomo, może się zbić za to plastik jest lżejszy. Jednak ja wolałabym szklane opakowanie - wiem czepiam się :)
Skóra moim zdaniem odrobinę się nabrała blasku i wyrównał się koloryt.

Skład to czysty, 100% olej makadamia, który otrzymuje się w wyniku tłoczenia orzeszków makadamii.
Właściwości oleju makadamia:

  • Nie zapycha porów, nie wywołuje wyprysków
  • Wygładza blizny po trądzikowe
  • Nawilża
  • Reguluje  wydzielanie sebum
  • Szybko się wchłania
  • Niesamowita bio zgodność z ludzką skórą
  • Hipoalergiczny
  • Włosom nadaje połysk i zdrowy wygląd
  • Łagodzi podrażnienia po opalaniu
  • Działa przeciwzmarszczkowo
  • Wspomaga walkę z cellulitem i rozstępami
  • Doskonały skład - zawiera m.in: nienasycone kwasy tłuszczowe, liczne substancje mineralne, witaminy A, B i E oraz lecytynę