Lakier do paznokci bez szkodliwej chemii

By | marca 02, 2017 5 komentarze
Od kiedy poznałam skład większości sprzedawanych lakierów do paznokci - zamarłam. Kolekcję tychże lakierów miałam na prawdę pokaźną - nie powstydziłaby się nią nie jedna manicurzystka z salonu urody. Jednak bez zbędnych sentymentów wszystkie wylądowały w koszu. Ponieważ kocham malować paznokcie od razu postanowiłam kupić sobie inne - bardziej naturalne. Oczywiście zderzyłam się z ceną. Niestety najtańszy lakier kupimy za 3 zł, średnia półka za 25-30 a nawet drożej. Lakiery naturalne są znacznie droższe to też moja kolekcja jest znacznie uboższa niż poprzednia. Co jakiś czas pozwalam sobie na małe szaleństwo :) Tym razem poszłam w bardzo cukierkowy róż marki ZAO :)



Kolor jest śliczny a na paznokciach utrzymuje się tydzień, ale ...
w moim przypadku sprawa wygląda tak, że jeżeli mam paznokcie krótko obcięte tak jak na zdjęciu poniżej, to faktycznie lakier utrzymuje się tydzień (idealnie 5 dni) ale gdy tylko sobie wyhoduje znacznie dłuższe, to po prostu są one miękkie, lekko się wyginają i lakier momentalnie pęka, przez co odpada i tym sposobem mam go na paznokciach 2 dni. Dzieje się tak u mnie z większością lakierów. 

zdjęcie wykonane przy świetle dziennym, bez lampy


 Najważniejszą cechą lakieru jest jego skład: całkowicie pozbawiony parabenów, fenoksyetanolu, PEG, GMO, ftalanu, butylu, toluenu, formaldehydu, ksylenu, kalafonii, syntetycznej kamfory !!!

Na powyższym zdjęciu nałożone są dwie warstwy lakieru. Jest to konieczność gdyż przy jednej, bardzo wyraźne są  smugi, przebija płytka i efekt jest tragiczny.

Producent zapewnia, że zawarta w lakierze krzemionka, która stanowi główny składniki kolagenu,  pomaga w regeneracji tkanek, poprawia wytrzymałość, elastyczność i jędrność. Krzemionka lub Krzem wspomaga wytwarzanie wielu tkanek, w tym paznokci i skóry.

Cena lakieru jest dość wysoka, ale mam tej firmy lakiery już długi czas i powiem, że nie gęstnieją tak jak lakiery które wcześniej kupowałam. Konsystencję mają cały czas taką samą, jedynie zauważyłam, że jak długo ich nie używam to się rozwarstwiają, ale wystarczy wstrząsnąć i wszystko jest ok.
Lakier w cenie 57,00 (8ml) kupicie w sklepie Biolander, a z moim kodem rabatowym 5% taniej klik
Jeżeli jesteście takim ekologicznym maniakiem jak ja to szczerze polecam ten lakier :) 
Nowszy post Starszy post Strona główna

5 komentarzy:

  1. Ale co ci się nie podobało w składzie tych innych lakierów? I jaki w takim razie skład ma ten? Z powietrza go nie robią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam w poście w tamtych lakierach były: parabeny, fenoksyetanol, PEG, GMO, ftalan, butyl, toluen, formaldehyd, ksylen, kalafonia, syntetyczna kamfora :( ZAO w składzie zawiera: Składniki aktywne: Kłącza bambusa są bogate w naturalne krzemionki, działają regenerująco na paznokcie.

      Nie testowane na zwierzętach.

      Składniki INCI : Butyl acetate Ethyl acetate, Nitrocellulose, Phtalic anhydride/trimellic anhydride/glycols copolymer, Acetyl tributyl citrate, Isopropyl alcohol, Stearalkonium hectorite, Phyllostachis bambusoides rhizome extract/Helianthus annuus seed oil, Citric acid. Peut contenir +/- : Calcium aluminium borosilicate, Isopropoyl titanium triisotearate, Synthetic fluophlogopite, Polyethylene terephtlalate, Silica, CI 12085, CI 15850, CI 15880, CI 19140, CI 42090, CI 47005, CI 73360, CI 75470, CI 77000, CI 77007, CI 77019, CI 77266, CI 77491, CI 77499, CI 77510, CI 77742, CI 77861, CI 77891.
      Wiadomo, że lakieru z powietrza nie zrobią :)

      Usuń
  2. Lakierów Zao jeszcze nie testowałam. Ostatnio kupiłam lakier od Kure Baazar i jestem zadowolona! Jest bardzo trwały! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda ciekawie jeśli chodzi o skład. Cena bardzo wysoka ale zapewne czymś jest to podyktowane. A jak wygląda trwałość tego lakieru po nałożeniu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po nałożeniu na krótkich paznokciach w idealnym stanie wytrzymuje 3 dni, 5 dnia jest już starty na paznokciach, ale z uwagi na jasny kolor nie rzuca się to w oczy. Ja zwykle maluje paznokcie w niedzielę wieczorem i do piątku mi wytrzymuje, ale .... ja przez ten czas ani nie zmywam naczyń, ani nie piorę, a paznokcie ma krotko przycięte, przy długich lakier już tyle nie wytrzymuje - po prostu odpada.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz związany z postem. W przypadku pytań proszę o kontakt przez e-mail. Wszelkie reklamy w komentarzach - będę usuwać - to nie jest miejsce na reklamę!