Kosmetyki organiczne? Czyli jakie?

By | piątek, maja 11, 2012 8 komentarze
Ostatnio głośno zrobiło się o parabenach, silikonach i sztucznych barwnikach - stąd od razu na polskim rynku nastąpił prawdziwy wysyp kosmetyków które na opakowaniach mają wytłuszczone informacje o niby ekologicznym i bio produkcie. Osoby, które usłyszały 5/10 nie analizując składu, kupują produkt i nie maja świadomości, co tak naprawdę zawiera ich nowy "zakup" Producenci wykorzystują przedrostki "bio" i po prostu nas oszukują. Ostatnio dostałam od kogoś linka ( z grzeczności go nie wkleję) do kremu z olejkiem arganowym. Nazwa brzmi nie źle - ale po wczytaniu się w składniki - odechciewa się wszystkiego - powątpiewam nawet w ten olej arganowy - nie wiadomo jakiego pochodzenia.
Wkleję Wam  za to opis ze strony (nazwe kremu wykropkowałam):
Prezentuję Państwu niebywale aksamitny o delikatnej konsystencji krem z olejkiem arganowym
Jeden z najpopularnieszych kremów w Maroku.
Krem ....... na bazie olejku arganowego jest polecany dla skóry suchej, dojrzałej z pierwszymi oznakami starzenia. Krem dzieki swojej delikatnej konsystencji idealnie się wchłania i dogłębnie nawilża, a także odżywia skórę. Chroni skórę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych.
Redukuje zmarszczki i uleastycznia skórę. Krem jest bezapachowy , idealny dla skóry alergicznej skłonnej do podrażnień. Bardzo dobry dla skóry suchej.
Pozostawia delikatny filtr , który chroni skórę przed podrażnieniami. Przeznaczony do stosowania na dzien i na noc. Do pielęgnacji twarzy, szyji a także dłoni. 

Skład: woda, olej arganowy, płynna parafina, glyceryl, petrolateum,cetearyl alkohol, stearic acid, ceteareth-20, glyceryn, methyl paraben, propyl paraben. :(

Boże! widzisz a nie grzmisz !!!

Prabeny i silikony to jedno a jest jeszcze cała inna masa tzw. cichych i ukrytych składników, które po prostu z ekologią nie mają nic wspólnego. 

Organiczne kosmetyki są produkowane  w sposób, który jest bezpieczny dla środowiska. Przy ich produkcji wykorzystuje się destylację z użyciem pary wodnej, filtrację, suszenie, mielenie czy ekstrakcję.
Przyjazne dla ciała i środowiska kosmetyki oznaczane są specjalnymi certyfikatami, które dla klientów są gwarancją jakości.
W kosmetykach organicznych jest ważny skład, ale także sposób w jaki poszczególne składniki - mam na myśli surowce, są otrzymywane. Wykorzystywane są wyciągi z roślin, które rosły bez użycia chemicznych nawozów i innych środków ochronnych.

Wolne od sztucznych barwników, aromatów i konserwantów, pozbawione pochodnych przemysłu petrochemicznego, parabenów, silikonów, glikolu propylenowego,
PEG-ów, SLS, DEA, TEA.

JAKA JEST RÓŻNICA POMIĘDZY 
KOSMETYKIEM ORGANICZNYM A ZWYKŁYM "DROGERYJNYM"


Dlatego nie dziwcie się, że kosmetyki używam tylko sprawdzone i z pewnego źródła - z BIOLANDERA
 
Nie mam siły i ochoty na eksperymenty z innymi sklepami - no słuchajcie, po co? skoro jestem zadowolona :) 
To tak jak z żywnością - kupiliście kiedyś coś pysznego i wspaniałego? Szukacie dalej??? - ja już nie...
Niedawno odkryłam wspaniałą piekarnię - pieczywo to czysta poezja - chleb w składzie zawiera 100% mąki orkiszowej i zero polepszaczy, ulepszaczy - rewelacja i choćby nie wiem kto i co mi teraz opowiadał - innego już nie kupię :) Nawet przestałam piec mój chlebek o którym Wam tez pisałam na blogu .

Strasznie się rozgadałam :) postaram się dziś napisać Wam jeszcze recenzję szamponu do włosów, który obecnie używam
Nowszy post Starszy post Strona główna

8 komentarzy:

  1. bardzo przydatny post! irytuje mnie to, że na etykietach kosmetyków coraz częściej piszą "organicze" "naturalne" a jeśli zajrzymy do składu produktu okazuje się że z tą nazwą dany kosmetyk nie ma nic wspólnego. podobnie z resztą jest z podkładami mineralnymi. w drogeriach znajdziemy mnóstwo "mineralnej" kolorowki... a tak na prawdę minerałów tam jest tyle co znajdzie się na samym końcu składu. :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko ma swój początek w prawie. Nie jest ono jasno okreśłone jeśłi chodzi o kosmetyki.
    To prawda, że przymiotniki bio, naturalny i organiczny sa nadużywane przez producentów kosmetyków.

    Kosmetyk naturalny zawiera:
    Oleje roślinne zamiast chemicznych.
    Emulgatory roślinne
    Naturalne olejki eteryczne
    Naturalne konserwanty

    Mamy jeszcze kosmetyki z etykietą bio i te organicze, do których się odwołujesz. W przypadku kosmetyków organicznych kluczowy jest także sam proces pozyskiwania surowca roślinnego (tylko organiczne uprawy, kontrolowane na każdym etapie). Odnosze wrażenie, że wiele blogerek, które są fankami naturalnej pielęgnacji myli pojęcia. A szkoda. Bo precyzja otwiera oczy na wiele spraw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie też niesamowicie irytuje napis "bio", "organic", "eco", "natural" na niemal każdym już kosmetyku! Bardzo fajnie ujęłaś różnice między naturalnymi kosmetykami a zwykłymi.
    A ten chlebek orkiszowy to kupujesz w jakiejś sieciowej piekarni? Ja kupuję chleb orkiszowy w budkach "Prawdziwy chleb", ale tam jest mąki orkiszowej tylko 52%, więc nie pogardziłabym takim ze 100% :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez kupowałam chlebek z budek - super są - ja je mroziłam - teraz kupuję w Piekarni Natura w Poznaniu - małe chlebki - ale orkiszowy ma 100% orkiszu :)
      http://www.cukiernia-piskorska.pl/

      Usuń
    2. Niestety, nie ma u mnie takiej piekarni. Pozostaje mi chleb z budek, który zresztą też bardzo lubię i też go mrożę :)

      Usuń
  4. Bardzo dobre porównanie :) Masz racje kosmetyki naturalne są o wiele lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam też zapoznać się z rozróżnieniem produktów ekologicznych, organicznych i bio: http://ekokonsorcjum.pl/eko-bio-organic/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz związany z postem. W przypadku pytań proszę o kontakt przez e-mail. Wszelkie reklamy w komentarzach - będę usuwać - to nie jest miejsce na reklamę!