Przepisy na naturalne kosmetyki dla niemowląt

By | grudnia 20, 2011

 Ja już na szczęście nie muszę używać tych specyfików gdyż moje dziecie jest już duże :) ale wierzcie mi w tamtych czasach o naturalnych kosmetykach to nawet nie słyszałam.

źródło:google


Kupowałam te z wyższej półki, które miały w tamtym okresie badania i opinie Instytutu Matki i Dziecka :) więc tak całkiem zielona nie byłam - muszę się jakoś pocieszyć!
źródło: baby-connect
Wszystko było dobrze do czasu gdy moja szwagierka stwierdziła "po co wydajesz tyle kasy na kosmetyki kup takie jak ja, mojemu małemu nic nie jest"  
A ja głupia posłuchałam i kupiłam tanie kosmetyki z dyskontów i na efekty wierzcie mi nie musiałam długo czekać - wieczorem pupa mojego dziecka wyglądała tak, że usiadłam i płakałam (nad swoją głupotą) Oczywiście skończyło się wizytą u lekarza i ile wydałam wtedy na leczenie i specyfiki robione na receptę to już dziś trudno oszacować - wiem,że było to dużo!
Po tym doświadczeniu przeszłam na "babcine" metody pielęgnacji:
kąpałam małego w herbatkach ziołowych
a do smarowania używałam właśnie oliwy z pestek winogron


Każda mama wie, że najwięcej zużywa się chusteczek jednorazowych, płynu do kąpieli, oliwki i pudru. Teraz jest dużo łatwiej możemy kupić w pełni bezpieczne i naturalne kosmetyki dla maluszków. 
Jednak czasami gdy do wypłaty zostało nam jeszcze troszkę a w portfelu pustka, albo gdy mamy po prostu czas, niektóre z nich możemy przygotować same. Dlatego mam kilka przepisów jak zrobić te kosmetyki tzw. "tanim sumptem".

Mleczko do kąpieli

  • 1 szklankę mleka,
  •  1/4 szklanki skrobi kukurydzianej
  • 2-3 krople olejku eterycznego o zapachu rumianku lub nagietku.
Puder dla niemowląt
  • zwykła mączka ziemniaczana

Oliwka do smarowania

  • oliwa z pestek winogron  - można dodać 4 krople naturalnego, eterycznego olejku lawendowego 
  • olej kokosowy

Wilgotne chusteczki jednorazowe

  • papierowe ręczniki
  • 1/2 szklanki wyciągu z rumianku
  • 1/2 szklanki oleju roślinnego
  • 2 szklanki letniej wody
Suche chusteczki powinniśmy zwilżyć sporządzonym płynem i włożyć do szczelnego pojemnika - najwygodniejszy jest taki na wzór śniadaniówki - można go wszędzie ze sobą zabrać.


Dziś na szczęście są też gotowe i certyfikowane kosmetyki naturalne, 
które można kupić w Biolanderze  tutaj
kod rabatowy na zakupy kp-1231



Nowszy post Starszy post Strona główna