Niesamowite właściwości octu jabłkowego + przepis

Ocet od zawsze kojarzył mi się z czymś mało zdrowym - który bardzo szkodzi i który zawsze omijałam wielkim łukiem. Zamiast octu używałam np. cytryny. Niedawno dowiedziałam się od mojego terapeuty o zdumiewających właściwościach octu, ale jabłkowego !!!

źródło: google

W ciągu miesiąca zużyłam 1,5 litra tego specyfiku i mogę się z Wami podzielić tymi rewelacjami. 
Musze Wam jednak powiedzieć, że z tym octem to nie jest takie "hop siup" - ja od terapeuty dostałam 1,5 litra octu własnej produkcji. Jednak gdy  mi się skończył pobiegłam do sklepu z ekologicznymi produktami i kupiłam ocet ekologiczny. Okazuje się, że ocet octowi nie równy. To co kupiłam to jakiś żart - śmierdzi paskudnie i pić tego się nie da - mimo, że napój słodziłam aż 2 łyżkami miodu - Ocet do picia się nie nadaję - używam go do celów wewnętrznych, np. tonik,okłady itp.



Zdjęcie powyżej, które wygląda ładnie niestety ukazuje feralny ocet :(
Na szczęście małą butelkę wyprosiłam u mojej cioci, która sama robi ocet. Poniżej znajdziecie przepis na ocet.

ZASTOSOWANIE I WŁAŚCIWOŚCI OCTU JABŁKOWEGO

DLA ZDROWIA: 
OCZYSZCZANIE Z TOKSYN
Codzienne rano dzień zaczynam od szklanki przegotowanej wody z dodatkiem 1 łyżki octu jabłkowego i 1 łyżki miodu. Mikstura ta pełni w naszym organizmie funkcje oczyszczającą i  detoksykującą.Odkąd zaczęłam używać
octu jabłkowego migrenowe bóle głowy ustąpiły. Mam wrażenie że zyskałam więcej energii i wigoru. Czuję sie bardzo dobrze. 

POBUDZANIE METABOLIZMU (przemiany materii) wówczas należy przed każdym posiłkiem wypić szklankę przegotowanej wody z 2 łyżeczkami octu jabłkowego

ZAPALENIE STAWÓW I UTYKANIE - przed każdym posiłkiem pić 10 łyżeczek octu jabłkowego przez miesiąc - ból stawów zmniejszy się, gdyż ocet oczyszcza stawy.

ŻYLAKI - rano i wieczorem przemywać octem jabłkowym skórę w miejscach gdzie żyły są rozszerzone i rozcierać. Oprócz tego pić 2 razy dziennie szklankę ciepłej przegotowanej wody z 2 łyżeczkami octu jabłkowego.

NOCNA POTLIWOŚĆ - przed snem przetrzeć skórę w miejscach potliwości.

ANGINA, BÓL GARDŁA  -   płukać gardło: 1 łyżeczka octu na 1/2 szkl. wody

BEZSENNOŚĆ - po posiłku wieczorem wypić 2 łyżeczki octu z 2 łyżeczkami miodu na 1/2 szkl. wody.

NIESTRAWNOŚĆ  -  po posiłku wypić 1 łyżkę octu rozpuszczoną w 1/4 szklanki wody GAZOWANEJ

NADCIŚNIENIE -  - przed jedzeniem pić 1-3 łyżeczek octu jabłkowego "przegryzając" łyżeczką miodu.

SILNY, MIGRENOWY BÓL GŁOWY - 1/2 szkl. octu jabłkowego i 1/2 szklanki przegotowanej wody wymieszać i zagotować - zrobić inhalację i wdychać opary  ok. 70 razy.

KASZEL - co godzinę podawać mieszankę zrobioną z 1 łyżki octu, z 1 łyżki cytryny,1 łyżki miodu naturalnego i łyżeczki gliceryny. Przyjmujemy po 1 łyżeczce od herbaty.


Ocet jabłkowy zawiera kwas jabłkowy, który łączy się z minerałami i zasadami tworząc GLIKOGEN - co reguluje cykl menstruacyjny, polepsza stan naczyń krwionośnych, sprzyja tworzeniu się czerwonych krwinek.

Ocet zawiera bardzo dużo potasu, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego.


DLA URODY:

WŁOSY: ocet jabłkowy zapobiega wypadaniu włosów, przetłuszczaniu się  a także pomaga walczyć z łupieżem. Włosom nadaje połysk, objętość,  przyjemny zapach oraz świeżość na długi czas. 
Do litra ciepłej wody dodajemy 1/4 filiżanki octu jabłkowego i  spłukujemy nim włosy. Następnie osuszyć włosy ręcznikiem i gotowe.


TONIK DO CERY TŁUSTEJ I TRĄDZIKOWEJ: przemywamy twarz 2 do 4 razy dziennie octem jabłkowym

ZMARSZCZKI MIMICZNE wymieszaj 5 łyżek octu z 1/2 litra zimnej wody mineralnej. Nasącz roztworem wacik kosmetyczny i połóż na twarzy, w w miejscu zmarszczek. Po 10 min. zdejmij kompres i opłucz skórę chłodną wodą. Stosuj okłady codziennie wieczorem.


Przepis na ocet:

Problemem mogą być o tej porze roku jabłka - ponieważ muszą być ekologiczne a te w marketach są tłuste i tak zakonserwowane,  że aż strach. Dlatego jeżeli nie macie zachomikowanych własnych jabłuszek to lepiej poczekać z wyrobem octu do lata.

Jabłka (ilość uzależniona jest od naczynia jakim dysponujecie) umyć, pokroić na kawałki i zetrzeć na miazgę i przecedzić przez ściereczkę w celu otrzymania soku - ew. sokowirówka

Przelać cały sok do dużego słoja tak aby był zapełniony mniej więcej w ¾, przykryć szczelnie gazą i odłożyć w takie miejsce aby nie był wystawiony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych.

Codziennie mieszamy i co jakiś czas wymieniamy gazę na świeżą.

Po około 5 tygodniach przecedzamy gotowy ocet przez gazę i przelewamy do wyparzonych butelek np. po dużym "Kubusiu"
Ocet należy przechowywać w lodówce.


Mam nadzieje, że pokochacie ocet jabłkowy tak jak ja i będziecie bardzo zadowoleni z jego stosowania :)