Social Icons

twitterfacebookgoogle plusrss feedemail blogger

środa, 29 lutego 2012

Niesamowite właściwości octu jabłkowego

Ocet od zawsze kojarzył mi się z czymś mało zdrowym - który bardzo szkodzi i który zawsze omijałam wielkim łukiem. Zamiast octu używałam np. cytryny. Niedawno dowiedziałam się od mojego terapeuty o zdumiewających właściwościach octu, ale jabłkowego !!!


W ciągu miesiąca zużyłam 1,5 litra tego specyfiku i mogę się z Wami podzielić tymi rewelacjami. 
Musze Wam jednak powiedzieć, że z tym octem to nie jest takie "hop siup" - ja od terapeuty dostałam 1,5 litra octu własnej produkcji. Jednak gdy  mi się skończył pobiegłam do sklepu z ekologicznymi produktami i kupiłam ocet ekologiczny. Okazuje się, że ocet octowi nie równy. To co kupiłam to jakiś żart - śmierdzi paskudnie i pić tego się nie da - mimo, że napój słodziłam aż 2 łyżkami miodu - Ocet do picia się nie nadaję - używam go do celów wewnętrznych, np. tonik,okłady itp.

Zdjęcie które wygląda ładnie niestety ukazuje feralny ocet :(
Na szczęście małą butelkę wyprosiłam u mojej cioci, która sama robi ocet. Poniżej znajdziecie przepis na ocet.

ZASTOSOWANIE I WŁAŚCIWOŚCI OCTU JABŁKOWEGO

DLA ZDROWIA: 
OCZYSZCZANIE Z TOKSYN
Codzienne rano dzień zaczynam od szklanki przegotowanej wody z dodatkiem 1 łyżki octu jabłkowego i 1 łyżki miodu. Mikstura ta pełni w naszym organizmie funkcje oczyszczającą i  detoksykującą.Odkąd zaczęłam używać
octu jabłkowego migrenowe bóle głowy ustąpiły. Mam wrażenie że zyskałam więcej energii i wigoru. Czuję sie bardzo dobrze. 

POBUDZANIE METABOLIZMU (przemiany materii) wówczas należy przed każdym posiłkiem wypić szklankę przegotowanej wody z 2 łyżeczkami octu jabłkowego

ZAPALENIE STAWÓW I UTYKANIE - przed każdym posiłkiem pić 10 łyżeczek octu jabłkowego przez miesiąc - ból stawów zmniejszy się, gdyż ocet oczyszcza stawy.

ŻYLAKI - rano i wieczorem przemywać octem jabłkowym skórę w miejscach gdzie żyły są rozszerzone i rozcierać. Oprócz tego pić 2 razy dziennie szklankę ciepłej przegotowanej wody z 2 łyżeczkami octu jabłkowego.

NOCNA POTLIWOŚĆ - przed snem przetrzeć skórę w miejscach potliwości.

ANGINA, BÓL GARDŁA  -   płukać gardło: 1 łyżeczka octu na 1/2 szkl. wody

BEZSENNOŚĆ - po posiłku wieczorem wypić 2 łyżeczki octu z 2 łyżeczkami miodu na 1/2 szkl. wody.

NIESTRAWNOŚĆ  -  po posiłku wypić 1 łyżkę octu rozpuszczoną w 1/4 szklanki wody GAZOWANEJ

NADCIŚNIENIE -  - przed jedzeniem pić 1-3 łyżeczek octu jabłkowego "przegryzając" łyżeczką miodu.

SILNY, MIGRENOWY BÓL GŁOWY - 1/2 szkl. octu jabłkowego i 1/2 szklanki przegotowanej wody wymieszać i zagotować - zrobić inhalację i wdychać opary  ok. 70 razy.

KASZEL - co godzinę podawać mieszankę zrobioną z 1 łyżki octu, z 1 łyżki cytryny,1 łyżki miodu naturalnego i łyżeczki gliceryny. Przyjmujemy po 1 łyżeczce od herbaty.


Ocet jabłkowy zawiera kwas jabłkowy, który łączy się z minerałami i zasadami tworząc GLIKOGEN - co reguluje cykl menstruacyjny, polepsza stan naczyń krwionośnych, sprzyja tworzeniu się czerwonych krwinek.

Ocet zawiera bardzo dużo potasu, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego.


DLA URODY:

WŁOSY: ocet jabłkowy zapobiega wypadaniu włosów, przetłuszczaniu się  a także pomaga walczyć z łupieżem. Włosom nadaje połysk, objętość,  przyjemny zapach oraz świeżość na długi czas. 
Do litra ciepłej wody dodajemy 1/4 filiżanki octu jabłkowego i  spłukujemy nim włosy. Następnie osuszyć włosy ręcznikiem i gotowe.


TONIK DO CERY TŁUSTEJ I TRĄDZIKOWEJ: przemywamy twarz 2 do 4 razy dziennie octem jabłkowym

ZMARSZCZKI MIMICZNE wymieszaj 5 łyżek octu z 1/2 litra zimnej wody mineralnej. Nasącz roztworem wacik kosmetyczny i połóż na twarzy, w w miejscu zmarszczek. Po 10 min. zdejmij kompres i opłucz skórę chłodną wodą. Stosuj okłady codziennie wieczorem.


Przepis na ocet:

Problemem mogą być o tej porze roku jabłka - ponieważ muszą być ekologiczne a te w marketach są tłuste i tak zakonserwowane,  że aż strach. Dlatego jeżeli nie macie zachomikowanych własnych jabłuszek to lepiej poczekać z wyrobem octu do lata.

Jabłka (ilość uzależniona jest od naczynia jakim dysponujecie) umyć, pokroić na kawałki i zetrzeć na miazgę i przecedzić przez ściereczkę w celu otrzymania soku - ew. sokowirówka

Przelać cały sok do dużego słoja tak aby był zapełniony mniej więcej w ¾, przykryć szczelnie gazą i odłożyć w takie miejsce aby nie był wystawiony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych.

Codziennie mieszamy i co jakiś czas wymieniamy gazę na świeżą.

Po około 5 tygodniach przecedzamy gotowy ocet przez gazę i przelewamy do wyparzonych butelek np. po dużym "Kubusiu"
Ocet należy przechowywać w lodówce.


Mam nadzieje, że pokochacie ocet jabłkowy tak jak ja i będziecie bardzo zadowoleni z jego stosowania :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwuj blog przez e-mail

Tematy

ACORELLE (4) AFRICAN EARTH (2) akcesoria (4) ALEPIA (28) ALUNA (3) ANDALUCIA SOAP (2) Argacos (6) ARGILE PROVENCE (53) ARGILES DU SOLEIL (5) Aromaterapia (4) ASINERIE (2) BAOBAB COSMETICS (1) BENECOS (1) BIO LOGICAL (1) BIO PLASIS (3) BIOPIĘKNO (1) BULLE VERTE (1) C'BiO (1) CHARME D'ORIENT (6) CIEL D'AZUR (1) danie główne (11) Demakijaż (7) depilacja (1) desery (5) dezodotanty (8) Dom i moda (8) domowe recepty piękna (12) Douce Nature (5) dziecko (2) ECO PLANT (2) EUBIONA (1) FENIQIA (11) FUNNY BEE (1) GAIIA (6) GREEN PHARMACY (1) HARMONIE VERTE (1) higiena intymna (1) higiena jamy ustnej (12) hobby (2) HONORE DES PRES (1) K POUR KARITE (2) KEA KARITE (2) konkursy (15) KROPLA ZDROWIA (2) kulinarnie (43) LABOGRAVIER (4) LABORATOIRE GRAVIER (3) Lavera (3) LE COMPTOIR DES ALGUES (2) LES ARGILES DU SOLEIL (2) LES DELICES D'AZYLIS (1) LOGONA (1) MADEMOISELLE GABRIELLE (2) makijaż (34) MANUFACTURE EN PROVENCE (1) MARILOU BIO (10) mydła (54) męskie (3) N&B (1) natura (1) NB (2) obiad (1) ochrona słoneczna (1) oczyszczanie (17) odchudzanie (2) odżywki do włosów (7) OLEANAT (1) oleje (11) ORIENTANA (1) PARRS (1) PAT&RUB (2) peeling (9) Per Blan (1) pielęgnacja ciała (53) pielęgnacja dłoni (2) pielęgnacja twarzy (47) pielęgnacja ust (9) pielęgnacja włosów (6) porady (10) prezenty (5) przetwory (1) PUR ALOE (2) REVE DE PROVENCE (2) RHEA (7) Sante (1) Savon du midi (1) SAVONNERIE (18) sałatki (6) SODASAN (1) SWAZI SECRETS (2) SYLVECO (2) szampon (24) TAG (2) vicks (2) VIGNOLIS (1) vitalia odchudzanie (6) VITANA (3) ZAO (16) zapachy (9) ZAZAZOU (1) zdrowie (32) zimny bufet (3) zioła (2) zupy (6) śniadanie (5)