Zdrowe kiełki fasoli mung

Tak jak Wam obiecałam wysiałam kiełki fasoli mung, którą uwielbiam, mogę je jeść garściami jako przekąskę - głównie dlatego, że są chrupkie i słodkie.



Fasola Mung nazywana także złotą fasolą, jest bogatym źródłem błonnika, białka, witaminy B9, manganu i magnezu. Podobnie jak inne rośliny strączkowe jest nieocenionym źródłem białka.


WŁAŚCIWOŚCI KIEŁKÓW FASOLI MUNG.


  • obniżają również poziom „złego" cholesterolu LDL. 
  • oczyszczają organizm, usuwa toksyny!!!
  • poprawiają przyswajalność składników odżywczych.
  • korzystnie wpływają na funkcjonowanie systemu nerwowego, a to za sprawą wysokiej zawartości kwasu foliowego (witamina B9), manganu i magnezu. 
  • po fasolkę warto więc sięgać w stresie i napięciu psychicznym, a z uwagi na bogactwo kwasu foliowego także przed i w trakcie ciąży. 
  • obniżają ciśnienie oraz poziom cukru i trójglicerydów we krwi.

JAK KIEŁKOWAĆ?

Te kiełki wymagają wcześniejszego namoczenia - ja zostawiam je w wodzie na całą noc. Używam kiełkownicy i po 3 dniach kiełki już są gotowe do spożycia. 


JAK JEŚĆ?
Można je jeść na surowo bez dodatków albo dodać do surówek. Mogą być dodatkiem do dań serwowanych na gorąco, jak i na zimno. Możemy używać ich jako składnik sałatek, past twarogowych i rybnych. Można również posypać nimi kanapki i ziemniaki.