LABOGRAVIER Naturalna Pasta do zębów - Szałwia

Od dawna nie używam reklamowanych past do zębów, które niby pięknie wybielają zęby i zabezpieczają przed próchnicą - ale nikt nie wspomina o składzie tych past.

 
Zerknijcie sobie skład waszej pasty - no szybciutko zapraszam do łazienki  :)) Jak się domyślam w składzie ma: Sodium Lauryl Sulfate - czyli SLS, Fluor, triclosan, parabeny
Nie każdy zdaje sobie sprawę, że szczotkując zęby kilka razy dziennie pochłaniamy wszystkie zawarte w niej substancje chemiczne. I tak na przykład:
Triclosan, związek chemiczny stosowany jako popularny czynnik antybakteryjny w różnego rodzaju produktach higienicznych - między innymi w pastach do zębów, mydłach o silnych właściwościach antybakteryjnych - w kontakcie z chlorowaną wodą wodociągową, powoduje powstawanie chloroformu, substancji podejrzanej o właściwości rakotwórcze - informuje Environmental Science & Technology.

Fluor - jest dodatkiem do różnych preparatów stomatologicznych, stosowanych do walki z próchnicą. Wzmacnia szkliwo zębów, niestety - zdaniem wielu naukowców - pozbawia zarazem zęby i kości wapnia, przez co stają się kruche. Wśród skutków ubocznych stosowania fluoru naukowcy wymieniają zmiany szkieletowe, osteoporozę, zapalenie stawów, a nawet raka kości. Fluor może też negatywnie oddziaływać na układ nerwowy, immunologiczny, a u dzieci powodować stałe zmęczenie, niski współczynnik inteligencji, ospałość, a także depresję. Dla większości osób produkty zawierające fluor w dopuszczalnych przez normy dawkach nie wiążą się z kłopotami, ale są osoby bardziej wrażliwe lub podatne na fluor niż pozostałe. Do nich należą przede wszystkim ludzie z zaburzeniami pracy nerek, gdyż nerki są odpowiedzialne za wydalenie fluoru z organizmu

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego na pastach jest napis : U dzieci poniżej sześciu lat stosować ilość pasty wielkości ziarnka grochu pod kontrolą dorosłych, aby zminimalizować ryzyko połknięcia. Przy przyjmowaniu fluoru z innych źródeł należy skonsultować się ze stomatologiem lub lekarzem!!! Obok zdjęcie wykonane w drogerii :)

Na szczęście nie używam takich produktów, ani ja, ani mój syn - szybko oduczyłam go past do zębów o smaku gumy balonowej :)  Pasta o której chcę Wam napisać jest szałwiowa
Nie zawiera fluoru, parabenów, parafiny, silikonu, PEG, OGM, sztucznych barwników i perfum.
Jest wyprodukowana na maksymalnej ilości składników pochodzących z uprawy biologicznej.
Pasta nie jest biała, jak zauważyliście na zdjęciu - ma kolor zielonkawy :) - mój syn mówi, że jest kosmiczna! w samu czuć szałwię w zapachu także. Po szczotkowaniu zęby są bardzo czyste - mam na myśli, że są bardzo gładkie - jakby wypolerowane. Mimo, że nie jest miętowa na bardzo długo odświeża oddech.

Szałwia - na pewno nie raz kiedy byliście u stomatologa (przynajmniej ja tak miałam) z zapaleniem dziąseł - zalecił wam płukanki z naparu szałwi -dlaczego? ponieważ szałwia ma działanie:
  • Odkażające
  • Przeciwzapalne
  • Ściągające
  • Przeciwbakteryjne
  • Grzybobójcze
Na zdjęciu pokazałam Wam bardzo dużo mojej zielonej pasty - w praktyce używam jej znacznie mniej- jest bardzo wydajna. Po użyciu tej pasty już jestem ciekawa jakie są pozostałe z tej serii.